28 oktober

Trött nu, startade min dag med tvätt 07.00..sedan promenad i 1.5 tim med söt-Linnea (alltid lika trevligt!!), efter det va tvätten klar o de va dags att köra ner för vaxning (mm va gött!) sedan va de APT på jobbet innan jag fortsatta att jobba kvällen, hemma för en stund sedan. Satte mig direkt och gjort "matsedel" för de kommande veckorna, hade inspiration så de va gott. Så här blev resultatet:

29 oktober-2 november
Spansk räkgryta
Pestopasta
Tonfiskwraps
Viltkyckling
Höstsoppa

3 november-7 november
Fläskkotletter
Kasslergratäng
Ugnsbakad fisk m. tomatsalsa
Köttfärslimpa
Räksoppa

8 november-12 november
Lövbiffpanna
Kyckling m. mangochutney
Salamipaj
Pastagratäng m. mozzarella
Ugnsstektfalukorv m. potatismos

13 november-17 november
Lax i ugn m. potatis och kall sås
Tacopaj
Het räkwok
Färs i panna
Sandras skogspanna

18 november-22 november
Fläsk m. bruna bönor
Grekisk kyckling
Spagetti och köttfärssås
Stekt torsk m. potatis
Tacos

23 november-26 november

Fisk m. frasigt täcke
Lasagne
Kokekorv m. potatismos (rotmos)
Mozzarellagratinerad kassler

Känns bra att dela upp det i 5 åt gången- blir lagom att handla då haha. Bara att följa allt så går de smidigt o handla med, mohaha! Nu ska jag göra mig iordning inför natten, imorgon är de jobb 8-16.30, handla o sist men inte minst  ska vi bjuda Frida på mat här hemma- då blir det fredagsmys!


/My/


Postat av: Linnea

Jössös vad duktig du är Mysan. Hade ju gärna flyttat in hos er de närmsta veckorna ;) låter sjukt gott alltihop!

2010-10-29 @ 14:17:19
URL: http://linneaemanuelsson.blogg.se/
Postat av: My

Hihi blev nöjd faktiskt:P Alltid roligt när man får inspiration;) Puss

2010-10-30 @ 13:04:37

~KOMMENTERA~


Namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej)

Blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0