22 september

Under the surface so crystal clear
Everyone was really tense
Waiting down there
He had his own world just like I had mine
We'll go separate ways 'til the next time
There are no words to say as
My friend swims away

Captain Nemo said, "okay"

(five, four, three, two, one)
Then I raised my hand and waved
Captain Nemo went away
(Love me when I'm gone)
Left me all alone, Nemo's going home

And as I watched him, police boats approached

An alien force haunting us like ghosts
"Wish I could stay here and play for a while
But I must be on my way..."
The warmest of smiles
Then he dived into the waves among the other whales

Captain Nemo said, "okay"

(five, four, three, two, one)
Then I raised my hand and waved
Captain Nemo went away
(Love me when I'm gone)
Left me all alone, Nemo's going home...


Livet rullar på fort, jag är 23 år. Har fast jobb, fast förhållande, fast boende, fasta vänner. Jag är dubbel, känner mig säker i min roll som flickvän, som arbetskamrat, som vän- samtidigt som jag inte helt vet vem jag är..kommer denna känslan alltid att finnas? Jag tycker jag jobbar hårt på att hitta mitt rikitga jag, och vissa dagar känns det verkligen som att jag gjort det, men så vänder det fort igen. Och varför ska jag alltid börja tänka på kvällarna? Jag Vet mycket, jag Känner mycket, "känslor" är mitt signaturord! Jag tror jag letar efter ngt större än själva livet, men varför i hela fridens namn ska jag just leta efter ngt sådant stort, och ogreppbart? Vad är egentligen meningen med det? Är det meningen att jag ska göra ngt stort här i världen? Men vad är det då? Varför kan jag inte bara få en rakt o enkelt svar på det? Att jag får vakna en dag o att allt bara är solklart- Detta ska du göra, det är detta som är det som passar dig prefekt My! Då hade jag tackat o bockat. Jag har lite önskningar om vad nästa år kan erbjuda mig, vi får se om de uppfylls eller om jag tar en annan väg.

Denna hösten ska jag jobba hårt med mig själv, jag ska fokusera på mitt psykiska o fysiska välmående mer än jag gjort tidigare. Eller ska o ska, det är ett negativit ord, min avsikt är att..

/My/


~KOMMENTERA~


Namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress (visas ej)

Blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0